Aquesta setmana he assistit al Parc Científic i Tecnològic de la Universitat de Girona, a una de les xerrades que sota el títol de NITS (Negocis, Innovació, Tecnologia i Societat), organitza l’empresa on treballen uns antics alumnes meus. M’hi havien convidat repetidament però fins ara mai hi havia pogut anar. M’ha semblat una combinació especialment interessant, no només des del punt de vista conceptual, sinó també des de la praxi empresarial que ha de buscar nous camins per crear coneixement i riquesa. Però no és d’això del que vull parlar en aquest breu comentari. El que vull destacar és la importància de les relacions humanes, socials.

D’altra banda també és interessant destacar que el ponent d’aquesta xerrada va basar també part de la seva intervenció en la importància de les relacions. En el valor creixent de les relacions socials, també a través de les xarxes socials, a l’hora de ponderar i calibrar el potencial d’un client. El grau d’influència i de representativitat d’una persona es basa, en bona part, en la seva capacitat de relacionar-se. Per això, crec que una de les conclusions importants de la xerrada va ser la de que no tot ha de ser tecnologia, sinó que darrera de tot hi ha sempre les persones i les seves relacions. Crec que aquesta és la base de la nostra societat i per tant, qualsevol activitat humana, ha de tractar de potenciar i millorar la qualitat de les relacions entre les persones. Estic convençut que tot apunta cap aquí.