CICLE DE XERRADES
Àmbit: Economia domèstica
Espai: Economia d’estar per casa
Nom del cicle: Ai! El consum
Justificació: Avui en dia, el màrqueting és present a tot arreu. Ens envaeix i sovint ni ens n’adonem. Tot sembla centrat en el consum. Per això, és interessant encarar el tema del consum i la seva inevitable relació amb el màrqueting. Conèixer alguns dels mecanismes que utilitza el màrqueting, ens pot ajudar a fer un consum més crític i responsable.
Objectiu: Oferir d’una forma pràctica i participativa els conceptes bàsics que configuren les tècniques de màrqueting en diferents àmbits, relacionant-les sempre amb la seva influència sobre el consum. Aquest coneixement pot afavorir l’adopció de pautes de comportament més acurades a l’hora de consumir.
A qui s’adreça: Tots som consumidors i per tant, qualsevol persona pot estar interessada en aquest curs.
Contingut: El cicle té una durada de 9 hores, distribuïdes en 6 sessions de una hora i mitja cadascuna:
- Sessió 1: Que no és el màrqueting?
- Sessió 2: Màrqueting i televisió
- Sessió 3: Màrqueting i botigues
- Sessió 4: Màrqueting i Internet. Xarxes socials.
- Sessió 5: Consum i necessitat. Consum col·laboratiu
- Sessió 6: Consum i màrqueting. Drets del consumidor